First
impressions:
I was very
curious about this latest river runner and I decided to take a ride on my home
run on river Soča from Srpenica to the broken
bridge, flow level 40m³/sec. – optimal! Rexy has been
designed as one size and I can “label” it as an “M”, for medium-light weights; it
has a nice look, with the classic shape of this kind of boat, with more volume
in the bow and with a flattened stern. Flat bottom, but with rounded
sides without rails. The oufittings are similar to the T-Rex (creek version)
with fixed thighbraces coming from the molding and with backband adjustment
through ropes in a cleat. The
sitting to my opinion, is not extremely comfortable as thighbraces force you in
a flattened position of the legs, but at the same time – due to the design of
the hull – quite straight; perhaps it would be necessary to work on the
adjustment of the seat.
In the
water, very good feeling of acceleration and speed, Rexy has a good both
primary and secondary stability. Great maneuverability, it turns well and fast,
also great boofing ability. I found it very lively on the slalom course and, if
you drive it in a forward position, it’s a pure fun. I believe, if you’re an
advanced paddler, it could be used in river environments more difficult than it
was developed for. The rocker is quite high, like the modern trend requires,
hence dynamic in the turbulence. The stern, being flattened, can be tricky, but
only if you lay backwards, otherwise you can use it in your favor for a speedy
driving. Positive final judgement, except for the not extremely comfortable
sitting position.
Specs
LENGTH: 264 cm / 8' 66"
WIDTH: 65 cm / 25,59"
VOLUME: 260 L / 68,68 gal
WEIGTH: 18 Kg / 39,68 lb
PADDLER WEIGTH: 65/100 Kg / 143,3-220,46lb
Beppe Caramella
Prime impressioni:
Molto incuriosito da questa pura river running, ho deciso di
farci un giro sul mio tratto preferito del Soča, da Srpenica al ponte rotto,
livello sui 40m³/sec. – ottimale!
La Rexy si presenta con misura unica ed è catalogabile come una “M”, per
pesi medio-leggeri; di aspetto gradevole, ha la classica forma con volume più
pronunciato in punta e a scalare, più schiacciata in coda. Fondo piatto, ma con
fianchi arrotondati privi di rail. Gli interni sono simili alla T-Rex (modello
da creek) con premicosce fisso ricavato da stampo e con fissaggio delle corde
di regolazione dello schienalino a mezzo strozzascotte. La seduta per il
sottoscritto risulta non delle più comode in quanto il premicosce ti costringe
ad una posizione delle gambe leggermente schiacciata, ma allo stesso tempo –
per la conformazione dello scafo – abbastanza dritte, forse bisogna lavorare
sulla posizione del seggiolino.
In acqua, ottima sensazione di accelerazione e velocità, la
Rexy è stabile sia sulla primaria che sulla secondaria. Ottima manovrabilità,
gira bene e facile anche il boof. L’ho trovata molto vivace sul tratto dello
slalom e, se condotta in posizione avanzata, regala ottime sensazioni. Ritengo
sia adatta – per canoisti tecnicamente preparati – anche a difficoltà superiori
per quanto sia stata sviluppata. Punta rialzata, come la tendenza odierna
consiglia, quindi dinamica nelle turbolenze. La coda, essendo scarica, tende ad
essere pizzicata, ma solo se si arretra col peso, altrimenti la si può
utilizzare a proprio favore per una conduzione in velocità. Giudizio iniziale
positivo a parte la posizione non delle più confortevoli.
Specifiche
LUNGHEZZA: 264 cm / 8' 66"
LARGHEZZA: 65 cm / 25,59"
VOLUME: 260 L / 68,68 gal
PESO: 18 Kg / 39,68 lb
PESO CANOISTA: 65/100 Kg / 143,3-220,46lb
Beppe Caramella