WELCOME KAYAKERS ON ALPIN ACTION TEAM BLOG

OUR PHILOSOPHY IS TO SEARCH AND TEST THE BEST AND MOST DURABLE EQUIPMENT, THE GOAL IS TO DISCOVER, LEARN AND SHARE JOIN US AND SHARE YOUR OPINION, WE WILL DO OUR BEST TO ANSWER TO ALL OF YOUR QUESTIONS. WE LOVE KAYAKING, AND WE ARE HERE TO COOPERATE WITH YOU TO SEARCH THE BEST SOLUTION FOR YOUR GEAR!

KAYAK IS FUN AND WE DON`T WANT TO MAKE THINGS TOO SERIOUS, BETWEEN QUESTIONS AND ANSWERS WE WILL SHOW VIDEOS, PHOTOS, TEXTS AND UPDATES FROM ALL THE WORLD OF KAYAKING.


IL NOSTRO PROGETTO È DI RICERCARE E PROVARE I MIGLIORI E PIÙ RESISTENTI MATERIALI PER VOI, L'OBIETTIVO È DI SCOPRIRE, IMPARARE E CONDIVIDERE. VI INVITIAMO A CONDIVIDERE LE VOSTRE OPINIONI SUL BLOG, SIAMO A DISPOSIZIONE PER OGNI GENERE DI DOMANDA SU TECNICA E MATERIALI, QUALE KAYAK FA PER ME? QUALE MISURA È LA PIÙ INDICATA PER IL MIO PESO? AMIAMO IL KAYAK E SIAMO QUI PER CERCARE INSIEME LA SOLUZIONE MIGLIORE PER LA VOSTRA ATTREZZATURA!

IL KAYAK È DIVERTIMENTO, TRA UN TEST E L'ALTRO VI PROPORREMO FILMATI, FOTO ED ARTICOLI DA TUTTO IL MONDO DEL KAYAK.




Thursday 7 March 2013

Sea kayak test (IT,EN)


Finally a warm and sunny day after fourteen days of hard Siberian wind and cold. It was a perfect, to meet Piero and Matej in Trieste and try some new sea kayak models for this season trips. We had four  good kayaks on the water and we get some nice information for us and for sure for you paddlers.

I will start with new Rainbow Laser 5.50. They modified older Laser (which was also on test) with some new toys on the boat. The first which catches your eye is a hand stick on the right side of the cockpit and it's a inadequate when you’re paddling because you can injure your finger. Seat and place for the legs are nice and comfortable. If you like to take a lot of luggage with you, in this boat is not a problem. With turning it is classic sea kayak felling and nice gliding with or in the waves. Strong winds might cause some balance problem to inexperienced paddlers but overall result is classic sea kayak for middle to good paddlers.

Laser 5,15 from Rainbow  is a boat for people who like traditional sea kayak. I would say classic boat because I didn't found anything that would be better to change. Nice speed, good balance, position in the boat is perfect. The result is that this sea kayak is for young and old, beginners and pro paddlers... just enjoying.

Freccia from Rainbow is sea kayak for BIG people, that’s all I can say. It’s a boat with a big hole and a lot of space for the legs and balance is very good. So if you have some more kg don't be shame to take this boat on the trip because when you will get a bad weather you are surely safe.

A new wave of sea kayaks were represented by Delphin from P&H. In a joke we said a playboat for the sea, but when you try it, it surprises you in a moment how easy is to turn or to make 360 almost in one spot. It's better turning than down river kayak boat. Position and seat are in right place, what I like the most is when you paddling straight you can fell how soft can be your stroke. If you like rivers you will like ocean more and more. We tested the average speed of the boats with GPS and I was surprised that this boat is fast like normal sea kayaks. The result is very good new line of sea kayak, line for every one who like to surf the waves, nice few days trip and daily paddling after job.



Dejan Kralj


Finalmente un giorno caldo e soleggiato dopo quattordici giorni di freddo siberiano e vento fino a 160 chilometri orari. Colgo l’occasione per incontrarmi a Trieste con Piero e Matej e provare alcuni nuovi modelli di kayak da mare per i viaggi della stagione in arrivo. Abbiamo pagaiato per quattro ore abbondanti raccogliendo parecchie sensazioni interessanti per noi e sicuramente anche per voi canoisti che leggerete.

Inizierò con il nuovo Rainbow Laser 5.50. Hanno modificato il Laser 5.15 (anche presente in questo test)  allungandolo, dotandolo di spigoli sul fondo ed   aggiungendo parecchi accessori in coperta. Salta all’occhio la leva per azionare la deriva, posta a destra del pozzetto, potrebbe disturbare durante la pagaiata per il rischio di urtarci le dita (io, con uno stile di pagaiata meno verticale di Dejan non ho riscontrato questo inconveniente. ndt). Sedile e premicosce sono ben posizionati e lo spazio per le gambe abbondante, nel complesso il kayak è confortevole. (un po’ meno se sei oltre il metro e ottanta, ndt). Se avrete bisogno di portare molta attrezzatura con voi con questo modello non sarà un problema. Nel girare la sensazione è quella del classico kayak da mare, con le onde e nelle onde scivola docilmente. Con vento forte, i canoisti inesperti potrebbero avere qualche problema di equilibrio e di controllo ma il giudizio generale è di un classico kayak da mare adatto a pagaiatori con media o buona esperienza.

Rainbow Laser 5.15 è un kayak per chi ama il sea kayak tradizionale. Lo definirei kayak classico, perché non ho trovato nulla da cambiare che  potrebbe migliorarlo. Buona velocità, molto stabile, posizione di seduta perfetta. Il giudizio è di un kayak per giovani, anziani, principianti ed esperti…puro divertimento per tutti.

Rainbow Freccia, che dire, è un sea kayak per canoisti “grandi”. Uno scafo con pozzetto grande  e molto spazio per le gambe, la stabilità è ottima. Quindi, se avete oltre 80/90 kg non siate timidi nello scegliere questo kayak per le vostre escursioni perché oltre alla comodità, in caso di brutto tempo sarete sicuramente al sicuro.

Una nuova generazione di sea kayaks è rappresentata dal Delphin di P&H. Per scherzo, l’abbiamo definito un playboat per il mare, ma nel provarlo ti sorprende in un istante per come gira facilmente, addirittura 360° quasi su se stesso. Gira più facilmente di un kayak fluviale da discesa. Posizione e sedile sono nel posto giusto, quello che mi è piaciuto di più, è che procedendo diritti, si ha la sensazione di una pagaiata veramente morbida. (il kayak scivola letteralmente sull’acqua apparentemente senza resistenza, ndt). Se sei un canoista fluviale con questo modello ti appassionerai al mare sempre di più. Abbiamo testato la velocità media con il GPS e sono rimasto molto sorpreso che questo kayak è praticamente veloce quanto uno da mare tradizionale. Giudizio, eccellenti linee innovative per un kayak da mare, ideale per chi vuole surfare le onde, consigliato per escursioni di un paio di giorni e per le uscite di ogni giorno dopo il lavoro.



Nota del traduttore: dopo il test ho misurato le velocità dei kayak con il GPS su un percorso di cinque chilometri a velocità di crociera, Laser 5.50 8.2 kmh – Freccia 7.7 kmh – Delphin 155 8.0 kmh. Dati puramente indicativi naturalmente viste le condizioni di mare e personali non sempre identiche, ma a mio parere abbastanza verosimili.



Dejan Kralj, traduzione e note Piero Linda



Technical datas - Schede tecniche:















LASER 5.15 EXPEDITION Ideal for kayaking excursions on the sea and the lake. The stability and speed, combined with the widest range of accessories make it ideal for camping and boat trips of several days. It comes standard with front and rear elastic nets, 3 watertight compartments, padded anatomical seat adjustable,   padded back-band, pedal footrest, padded adjustable knee-braces and perimetral deck-line.                                          
Length 512x59 cm; cockpit 86x48 cm; volume 395 l; weight 24 kg   

LASER 5.50 EXPEDITION Sea kayaks that combine the highest comfort with excellent performances both in speed and control even with tough sea conditions. The stability and speed, combined with the widest range of accessories make it ideal for camping and kayak trips of several days. It comes standard with front and rear elastic nets, 4 watertight compartments, padded anatomical seat adjustable, padded backband, pedal footrest, padded adjustable knee-braces and perimetral deck-line.
Length 550x56 cm; cockpit 86x48 cm; volume 410 l; weight 27 kg

  
FRECCIA EXPEDITION Ideal for kayaking excursions on the sea and the lake. The stability and speed, combined with the widest range of accessories make it ideal for camping and boat trips of several days. It comes standard with front and rear elastic nets, 3 watertight compartments, padded anatomical seat adjustable, padded backband, pedal footrest, padded adjustable kneebraces and perimetral deckline
Length 483 x 59 cm, cockpit 86x48 cm; Volume 385 l; weight 24 kg

 P&H Delphin 155 turns traditional sea kayak design on its head and challenges many preconceived ideas of how a sea kayak should look and behave. The cockpit has been move backwards and the stern squared off so the bow just kisses the water, but when paddling the stern engages and aids tracking. This combination is unique to the Delphin creating a kayak that is long enough to paddle like a traditional sea kayak on flat water with enough speed to keep up with the pack but will transform into a new genre of free-ride sea kayak when it hits moving water, coming alive in tide races, over falls and surging water.     
     
DIMENSIONS
Length:485cm
Width:57cm
Internal Cockpit Length:81cm
Internal Cockpit Width:42cm
VOLUMES & HATCHES
Total Volume:267ltrs
Front Hatch:65ltrs
Day Hatch:
Rear Hatch:49ltrs Mini Hatch:4ltrs
WEIGHT
Corelite Weight: 26.5kgs
                                                                                       
                                                                                                   
                                                                                                 

No comments:

Post a Comment